Czasy prezentów dla dzieci w postaci roweru czy zegarka prawdopodobnie bezpowrotnie już minęły. Chyba że rower zastąpimy skuterem, a tradycyjny zegarek nowoczesnym smartwatchem z mnóstwem funkcji i aplikacji. Dzieci, podobnie jak dorośli, kochają nowoczesne technologie i wszystkie nowości wprowadzane na rynek.
Wśród najpopularniejszych prezentów dla dzieci cały czas królują nowoczesne technologie. Od kilku lat na top-liście znajdują się laptopy, tablety, konsole i smartfony. Takie urządzenia cieszą jednak przez chwilę, a następnie wypierane są przez kolejne modele. Żyjemy w czasach nieustannie rosnącej konsumpcji, na którą szczególnie podatne są dzieci. Przed kupnem kolejnego prezentu warto jednak zacząć kształtować w dziecku poczucie wartości pieniądza i to, że na wszystko trzeba najpierw zapracować.
„Sztuki kontrolowania wydatków dziecko najszybciej uczy się na dobrym przykładzie rodziców, a odpowiednie nawyki i umiejętności najlepiej kształtować już od małego. Można na przykład pokazać dziecku, że mama i tata też mają marzenia, ale aby je spełnić, najpierw muszą na nie zaoszczędzić. Niech budżet domowy będzie powszechnie znany i planowany wspólnie. Można też wyjść z propozycją, że jeżeli w danym miesiącu w domowej kasie zostaną pieniądze, będą one oszczędzane na upragniony dla dziecka cel. W ten sposób kształtujemy bardzo ważną umiejętność odraczania gratyfikacji”- mówi Karina Trafna, dyrektor sprzedaży Legg Mason TFI SA.
Takim celem może to być np. edukacja w wybranej szkole, wymarzona podróż czy własne mieszkanie.
„Celowe Plany Oszczędnościowe działają na prostych i zrozumiałych zasadach. Kiedy uda ci się zaoszczędzić pieniądze w rodzinnym budżecie, odkładasz je. Dla twojego dziecka jest to zabezpieczenie przyszłości, ale też doskonała nauka zarządzania finansami. Warto pomyśleć o tych aspektach, kierując się kolejnym wyborem prezentu dla niego” – dodaje Karina Trafna.
Przejdź do kalkulatora CPO.
Kontakt dla mediów:
Tomasz Szymanowski tel: +48 691 45 12 13, mail: t.szymanowski@unicornmedia.pl
Robert Noremberg mail: r.noremberg@unicornmedia.pl