Tak. Oferty wszystkich instytucji finansowych dopuszczonych do rynku PPK są zamieszczone w internecie na portalu PPK prowadzonym przez spółkę zależną od Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR).
To umowa zawierana między pracodawcą a instytucją finansową, określająca warunki uczestniczenia pracowników w Pracowniczym Planie Kapitałowym, zasady pomnażania środków uczestników PPK przez instytucję finansową, okoliczności i sposoby wycofania środków, zasady dziedziczenia, a także wzajemne zobowiązania stron umowy, w tym warunki i termin rozwiązania umowy.
Umowa między pracodawcą a instytucją finansową (umowa o zarządzanie PPK) musi być zawarta w formie elektronicznej. Wynika to z obowiązku przekazania tej umowy w formie elektronicznej do ewidencji PPK prowadzonej przez PFR. Uzupełniająco umowa może być zawarta w formie pisemnej, a następnie przekazana do instytucji finansowej w formie elektronicznej.
Nie. Ten obowiązek nałożono na instytucję finansową, która zgłasza wniosek o wpis umowy do ewidencji PPK w terminie 14 dni od jej podpisania.
Wybór instytucji finansowej powinien zostać dokonany w porozumieniu z zakładowymi organizacjami związkowymi.
W takim przypadku pracodawca wybiera instytucję finansową w porozumieniu z reprezentacją pracowników wyłonioną w sposób przyjęty u danego pracodawcy.
Do porozumienia powinno dojść najpóźniej na miesiąc przed upływem obowiązującego pracodawcę terminu. Jeżeli do takiego porozumienia nie dojdzie, pracodawca sam wybiera instytucję finansową, kierując się najlepszym interesem pracowników.
do góry